onedirectionnoveller---

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Forever Young Del 5- Allvarligt....

Av Hanna - 21 januari 2013 19:19

Efter att ha pratat med Harry gick jag och duschade och sen kröp jag ner under det varma täcket och somnade.

Klockan ringde.

"Fuck You!!!!" skrek jag åt den innan jag stängde av den.

Jag var ju inte direkt världens morgon människa. Jag hade helst legat kvar i sängen i typ två timmar till, men idag skulle vi börja inspelningarna för den där himla musikvideon. Jag ångrar lite att vi sa jag, men det kändes ändå lite väl taskigt att ringa nu och säga att vi inte hade lust längre.

Jag klev upp och ställde mig i duschen. Jag lät vattnet rinna nerför axlarna och vidare ner över min kropp.

"Skynda dig nu, din skitunge!!! Vi ska dra om en halvtimme!!!" skrek Sofie och bankade på dörren.

"Jaja, Whatever???" sa jag surt och klev ut ur duschen.

Jag rotade runt i garderoben och hittade ett vitt linne och ett par vita shorts. Jag orkade inte bry mig om kläderna just nu. Jag satte upp slarvigt upp mitt mörkbruna, axel långa hår i en tofs. Sen gick jag ut till Sofie. Hon satt framför TV:n.

"Tjena snygging!" sa hon och flinade.

"Men vad?" sa jag och suckade.

"Du ser jättepigg ut!" sa Sofie och fortsatte flina.

"Men gissa vem som var tvungen och ringa och störa i går kväll? eller natt föresten" sa jag.

"Marie som undrade något om din pojkvän?" sa Sofie och skrattade.

"Men för halvetes jävla skit, Han är INTE min pojkvän!!!" sa jag argt. "Han är bara någon liten jävel som är kul att dissa! Och du ska föresten inte säga något. Det är ju inte direkt så att du tittar på Lou"

"Som om jag skulle tycka om honom?" sa Sofie kaxigt.

"Ähh, jag vet inte. Det var Harry som skulle kolla något" sa jag. "Men kom nu älskling, så drar vi"

"Åhh! Så gulligt! Du längtar efter din INTE pojkvän" sa Sofie och skrattade lite.

"Mm, visst" sa jag ironiskt.

"Okej, förlåt gumman. Jag ska sluta. Det är bara så roligt" sa hon och log oskyldigt.

"Vadå roligt?" sa jag samtidigt som jag tog på mig dom vita conversen.

"Ja, han tycker ju om dig. Fast du verkar inte fatta det" sa Sofie och flinade.

"Opsii..." sa jag och tänkte på det jag sa till Harry i telefon igår. Han måste vara förkrossad om han verkligen tyckte om mig.

"Vadå opsii?" sa Sofie nyfiket.

"Jo, igår när han ringde började vi av någon anledning prata om det där med Marie" började jag. "Jag kom på alla möjliga anledningar till varför vi ABSOLUT INTE kunde vara tillsammans. Och om det stämmer att han gillar mig borde han vara helt förkrossad vid det här laget"

"Grymt Hannah! Du lyckas krossa en världskändis hjärta som dessutom är kär i dig!" sa hon och skrattade lite.

Jag tog på mig skinnjackan och Sofie sin jeansjacka. Vi gick ut ur lägenheten, låste, och började gå mot Starbucks, där Harry sagt att vi skulle träffas.

På vägen dit ringde min mobil.

"Ja?" sa jag.

"Hej Hannah. Louis här. Är ni på väg eller?" frågade Louis.

"Ja. Vi är där om 3" sa jag eftertänksamt.

"Bra. Ses!" sa han och la på.

Detta var sjukt konstigt. Varför ringde Louis och inte Harry? Det var ju bara Harry som hade mitt nummer.

"Eyy, vem var det?" frågade Sofie.

"Öhh, Louis" sa jag.

"Lou??? Han har väl ändå inte ditt nummer???" sa hon förvånat.

"Men gissa vad jag tänker på då? Detta börjar bli sjukt läbbigt. Blev Harry ärligt talat så ledsen eller?" sa jag oroligt. "Det var ju liksom inte meningen"

"Det är nog ingen fara" sa Sofie övertalande.

Vi började närma oss Starbucks och jag såg skylten. Vi gick in och hittade killarna vid ett bord. Harry mötte min blick i några sekunder, men vek sedan ner den i bordet.

Va han så ledsen? Var jag verkligen så elak?

"Men tjena snyggingar" sa Louis glatt.

Vi pratade lite, men Harry sa fortfarande ingenting.

Jag började allvarligt talat bli lite orolig. Jag gillade inte att såra folk, även om jag och Sofie kunde vara lite kaxiga ibland. Det var inte meningen att såra folk.

"Harry har inte pratat på hela dan. Ni kan kanske inte försöka prata med honom?" sa Louis lite diskret så att Harry inte själv skulle höra.

"Jag tror att det är Hannah som ska prata med honom i så fall" sa Sofie och tittade på mig.

"Gör det nu. Jag klarar inte av att se honom så här deppig" sa Louis och tittade sorgset på honom.

"Jag ska försöka" sa jag och log lite halft.

"Tack Hannah" sa Louis tyst.

"Öhh, Harry? Jag skulle inte få prata lite ensam med dig?" sa jag och tittade ner på mina skor.

"Mm" mumlade han och reste sig upp.

Vi gick och satte oss vid ett annat bord.

"Förlåt Harry, Jag känner mig verkligen som världens största idiot" sa jag och tittade på honom.

"Varför då?" frågade han tyst.

"Jag visste verkligen inte att du typ... Hade känslor för mig eller vad man ska säga" sa jag.

"Det är okej" mumlade han.

"Varför ljuger du? Alla ser att det inte är okej! Jag tycker inte om att se dig ledsen" sa jag.

Harry log lite snett mot mig. Jag log tillbaks.

"Jag tycker inte heller om att se dig ledsen, eftersom jag älskar ditt leénde" sa han sen.

"Du är gullig du" sa jag och flinade.

"Nej, men allvarligt!" sa Harry och tittade på mig.

"Jag menade också allvarligt" sa jag och fnissade....



Hur ska det gå???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Ska uppdatera den andra novellen nu... Och förlåt för korta inlägg, men vår lärare har börjat jobba igen, och då får vi mycket mer läxor....

//Kram Hanna ♥♥♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 8 september 2013 17:16

Hej på er! Ehh, ja, jag satt och rotade igenom en låda på mitt rum när jag hittade en lapp med användarnamn och lösenord på.... Och plötsligt kom jag ihåg den här bloggen.Alltså, gud, jag bara slutade.. Ni få människor som läste den måste ju ha hatat...

Av Hanna - 23 januari 2013 19:27

Vi gick vidare längs med gatan. Tillslut stannade killarna vid en svart Limousine och öppnade dörren. "Ska vi åka i den här saken?" frågade Sofie och stirrade på bilen. "Öhh, ja?" sa Louis och tittade lite konstigt på henne. Sofie hade alltid h...

Av Hanna - 22 januari 2013 20:54

Vi gick tillbaka till dom andra. Harry hade blivit glad igen och sken som en sol. "Alltså Hannah, Du måste lära mig hur du gör!" sa Louis och stirrade på Harry. "Det är en hemlighet" sa jag och flinade. "Ska vi dra nu eller?" frågade Liam. "Vi ...

Av Hanna - 20 januari 2013 18:59

Detta fick absolut inte hända! Jag sprang ner efter Marie. Tyvärr hade hon redan hunnit berätta för typ alla. "Marie! Det är ju för fan inte min pojkvän!" skrek jag. "Men snart!" skrek Marie helt hysteriskt. "Nej! Han är bara någon idiot som ja...

Av Hanna - 20 januari 2013 15:58

OMG!!! Märkte precis att jag har haft 25 besökare den här månaden!!! Allvarligt talat!!! Jag har haft den här bloggen i typ 2 veckor snart. Min kompis som haft sin blogg sen Oktober har sitt rekord som 19 besökare i månaden!!! Detta är typ helt sjukt...

Ovido - Quiz & Flashcards